čtvrtek 27. září 2012

Co je třeba k tomu stát se Au pair v USA

Jeden by tomu nevěřil, ale je toho dost. Nejprve to jsou podmínky, které každá au pair musí splňovat:

o                věk 18 - 26 let
o                ukončená střední škola nebo učiliště
o                angličtina min. na úrovni středně pokročilý
o                samozřejmě zkušenosti s dětmi
o                mít řidičák
o                mít dobrý zdravotní stav
o                být nekuřačka
o                čistý výpis z rejstříku trestů
o                být bezdětná a svobodná

S tím je spojeno vyplňování a vyřizování různých papírů:


o                childcare reference - doporučení o zkušenostech s dětmi (min. 2)
o                personal/Character reference - charakterové doporučení (min. 1)
o                lékařská zpráva
o                fotografie pasového formátu
o                kopie maturitního vysvědčení
o                kopie řidičáku a pasu
o                výpis z rejstříku trestů
o                smlouva

A také online část přihlášky, kde se vyplní nějaké údaje, odpovídá se na různé otázky, nahraje se tam taky dopis rodině, fotky s dětmi, video..
Vše se vyplňuje/vypisuje v angličtině. Pokud osoba, která vám vypisuje třeba reference, anglicky neumí, tak je vypíše česky a vy si je jen přeložíte. To ale neplatí u lékaře jako třeba v mém případě. Mně chudák doktorka vypisovala věci latinsky, protože anglicky sice asi něco umí, ale vypisovat tu lékařskou zprávu, to teda ne :D.

Takhle vypsaný seznam nevypadá zas tak hrozně, ale když to člověk začne dávat dokupy, tak to dá zabrat :D. Je třeba sehnat fotky, pokud chcete mít na videu děti, které jste hlídaly, tak samozřejmě zkontaktovat rodiče, někoho s kamerou jako já a pak točit, točit, stříhat a nervovat se s pomalým pc, kde vám vytvoření 2 minutového videa zabere celý den (aspoň v mém případě :D). Dále kontaktovat lidi kvůli referencím, čekání na vyřízení pasu, nějakým způsobem zvládnout maturu a dostat mat. vízo atd. :D

Pak pohovor v agentuře, který je celkem v pohodě. Měla jsem z toho celkem strach, ale když jsem odtamtud vycházela, tak jsem se cítila super. Byla tam hodně milá paní a celkově to bylo fajn.
Sice jsem měla přihlášku úplně kompletní, připravenější jsem přijít asi ani nemohla, ale pak mě čekaly asi ještě 3 další návštěvy mé doktorky (a to nepočítám kolikrát jsem tam byla a kvůli tomu, kolik tam bylo lidí, jsem se nedostala ani na řadu, protože už jsem zase musela být jinde).

4 komentáře:

  1. Ahoj, prosímtě, jak mají ty reference vypadat? Moje učitelka si neví rady a vlastně ani rodiny, nemají představu jak by měli napsat to, že jsem i´jim hlídala děti :/ Děkuji snad odpovíš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, záleží s jakou agenturou máš v plánu odjet??

      Vymazat
    2. Já s touhle zkušenosti nemám, ale co jsem slyšela tak jdeš do agentury na pohovor, kde ti všechno vysvětlí a dají ti návod. A nebo se můžeš zaregistrovat rovnou online a to by ti měli myslím zaslat potřebné informace na email. Každopádně (nechci kecat), ale oni by ti měli poskytnout předtištěné reference, které se jen vyplní buď online a nebo na vytištěný papír :)

      Vymazat