sobota 19. ledna 2013

"Your flight has been booked!"

Dneska mi přišel mail od HM, že už jí poslali mé lety, tak jsem se šla rychle kouknout do aupair roomu. Nečekala jsem, že to bude tak rychle.. a vypadá to takhle:



18. 2. brzo ráno poletím z Prahy do Mnichova a tam pak přestoupím na letadlo přímo do New Jersey, kde bude probíhat školení. Let z Mnichova by měl trvat nějakých 9 hodin pff to bude.. ale už se neskutečně těším :)). Jupíí :)).
Ještě mě čeká příští týden ambasáda, kam jsem se nakonec zvládla objednat.. Snad jsem všechno vyplnila dobře. Nebyla to žádná sranda, hlavně je to pro mě big deal takže jsem z toho měla dost respekt a všechno jsem raději překontrolovala několikrát. Do Prahy už pojedu ve středu, cesta vlakem mi zabere nějakých 5 hodin tak jet až ve čtvrtek ráno by asi nebyl zrovna nejlepší nápad, když tam mám dopoledne už být. Doufám, že to všechno vyjde a já budu odcházet z ambasády bez pasu (když si ho tam nechají tak vízum máte, když vám ho vrátí tak ne)! A pak budu čekat až mi domů přijde pas už s razítkem uvnitř :)). Už ať to mám za sebou, držte mi prosím palce.. :))))
I'm so excited!! za měsíc už budu v USA!!

A co jsem vůbec musela udělat/vyplnit?
Z agentury mi přišly pokyny, jak vyplnit žádost o vízum a co do něho vyplnit, ale nerozepsali tam všechno, takže jsem někdy u pár věcí váhala, někdy i u těch primitivních, ale jak říkám, bála jsem se, že tam někde udělám chybu. Nejprv jsem musela počkat, až se mi v ap roomu objeví číslo SEVIS. Bez toho bych nemohla pokračovat dále.
Najela jsem na stránky ambasády, kde jsem nejprve musela vyplnit elektronický formulář DS 160, odpovědět na otázky typu, jestli jsem terorista, nahrát do něj fotku podle jejich požadavků a parametrů a pak se ještě objednat na ambasádu na určitý den a čas.
Sebou na ambasádu budu potřebovat papíry, které jsem si tiskla po vyplnění DS 160 a po objednání pohovoru. Dále ještě dokumenty, které by mi měli poslat z agentury. Doufám, že to do středy teda stihnou, jinak se budu muset přeobjednat na někdy jindy..
Nebudu to nějak více rozepisovat, ale hodím sem odkaz na článek, který mi při vyplňování taky hodně pomohl a třeba pomůže dalším au pair:
http://denisa-digitalni.blog.cz/1206/vizum-vypnovani-on-line-formulare-krok-za-krokem
Pozn.: Všechno v tom článku je ok, akorát v mailu z agentury psali, že u otázky, zda budete v USA studovat, je třeba vždycky dát NE. To je asi jediná změna, které jsem si všimla.
Pak je ještě třeba před návštěvou ambasády zaplatit kurýra, který vám doručí pas zpátky. Stačí akorát vyplnit složenku podle instrukcí na stránkách ambasády, zaplatit na poště 150 Kč + poplatek a ústřižek o zaplacení si taky vzít sebou na ambasádu.


1 komentář: